A 2025-ös Fenntarthatósági Témahét fókuszában többek között a talaj és biodiverzitása álltak, így a 4.a osztály esetében erre fordítottuk elsősorban a figyelmet.
A tanulók oktatóvideók és interaktív online feladatok révén részletesen megismerkedhettek a talaj összetételével, az életben betöltött jelentős szerepével. Több talajtípust vizsgáltak meg talajvizsgálati jegyzőkönyv alapján. A komposztálás fontosságáról, illetve a komposztálható hulladékokról is szót ejtve megtekintettük az iskolai komposztálót is. A biodiverzitás témakör során játékos formában táplálékláncokat állítottak össze a gyerekek. A hét folyamán lehetősége nyílt az osztálynak részt venni Szendőfi Balázs természetfilmes filmvetítéssel egybekötött előadásán, amely nagyon tetszett a tanulóknak. Az iskolai saját Öko Sakkpalota tervező c. pályázatra az osztály tanulói készítettek pályamunkákat. A hetet egy-egy plakátkészítéssel zárta az osztály, melyben felhívták a figyelmet a talaj megóvására, a környezetszennyezés elkerülésének fontosságára.
A 4.b osztályban foglalkoztak a fenntarthatóság azon kérdéseivel , hogy tudatosan és felelősségteljesen hogyan használhatja az erőforrásait az ember, anélkül hogy kimerítené azokat vagy meghosszabbítaná a megújulási képességüket, és anélkül hogy veszélyeztetné a jövőbeli nemzedékek hozzáférését ezekhez az erőforrásokhoz.
Megpróbáljuk minden évben bővíteni a gyermekek ez írányú képességeit a tudatosság nevében. Játékos formában sajátíthatják el a mikéntjét annak, hogy tudnak már most felelősséget vállalni a környezetükkel szemben, hogyan tudják befolyásolni a jövőjüket. Hogyan tudják csökkenteni a biológiai lábnyomaikat!
Pl: – Újrahasznosítás jegyében- terepasztal készítése
– Kertészkedés, saját zöldségek ültetése az osztály ágyásaiba, majd fogyasztása ,az étel és a tányér közötti legrövidebb út választása
-Előadások- érvelések- egyéni bemutatók – biológiai lábnyom csökkentésére.