Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program megvalósítása a Hatvani Tankerületi Központ Gyöngyösi Arany János Általános Iskolájában

EFOP-3.3.5-19-2020-00041

Közösségi programok a Csodaszarvas Program keretében

Szakmai beszámoló

A CSODASZARVAS PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSÁRÓL

A projektben iskolánkból összesen 253 tanuló, 22 pedagógus és 1 pedagógiai asszisztens aktív szakmai részvételével, illetve 2 közösségi szolgálatot teljesítő középiskolás diáklány bevonásával valósult meg, 2021. 06. 21 és 2021. 07.02. közötti időszakban. A bentlakásos és napközis tematikus tanulási alkalmak megvalósítása, a jelentkezések után, az 1-7. évfolyamos tanulóinknak került megszervezésre. A tanulási alkalmak megvalósítása során az EFOP-3.2.15-VEKOP-17 projektben kifejlesztett tartalmakat alkalmazták pedagógusaink. A bentlakásos programunk, mind a két héten minősített helyszínen került megvalósításra Szilvásváradon a Szalajka Panzióban. A tematikus bentlakásos program hossza 6 nap/5 éjszaka/hét volt, teljes ellátással. (utazás, szállás, napi ötszöri étkezés, programok kiadásai) A tematikus napközis programok intézményünk székhelyén és a kimozdulós napra választott helyszíneken voltak. A programok hossza 5 nap/hét volt, napi 8 órában. A szülőket többletköltség itt sem terhelte, minden tanuló rászorultságtól függetlenül egységesen részesült étkeztetésben, a programok költségkiadásaiban. A projekt megvalósítását eszközbeszerzés is segítette, melyek nagyban hozzájárultak a tanulói ismeretek, kompetenciák elsajátításához, és a tanulói személyiség kiteljesedéséhez.

A táborban színes és változatos tematikák közül válogathattak diákjaink, mint például a „Nomád, kaland”, a „Környezetvédelem, természetismeret, tudatos fogyasztói magatartás” a „Közlekedés, KRESZ, sport és egészségre nevelés”, az „Életvezetés, családi életre nevelés, közösségi szerepvállalás”, Idegen nyelv”, vagy a „Művészeti nevelés”. A 2021-es évben 206 tanuló, kilenc csoportban napközis, 47 tanuló, két csoportban bentlakásos táborainkban élvezhette a megvalósult színes és változatos programokat. Beszélgettek a fák titokzatos életéről, az erdő világáról, éltető vizek forrásai után kutattak, próbára tették a túrázó talpakat. Felfedezték a természet sokrétű szépségét, beszélgettek a biodiverzitás jelentőségéről. Megismerkedtek a népmesék sokrétű feldolgozásával, kirándulást tettek a népmesétől a népzenéig. Kamatoztatták emberi erősségeiket és értékeiket, belekóstoltak az életvezetési ismeretekbe, a családi életre nevelésbe és a közösségi szerepvállalásba. Próbára tették magukat a közösségi, avagy a mozgásos együttműködésbe,  ismerkedtek a környezetszennyezéssel kapcsolatos problémákkal, megoldásokat kerestek a tudatos fogyasztói magatartásra.