2018/2019 Nyertes Erasmus+ pályázatunk

dublin2018.webnode.hu

A magyarországi Gyöngyösi Arany János Általános Iskola az Erasmus+ program keretében köznevelési intézmények munkatársainak mobilitása típusú pályázatott nyújtott be 2018-ban. Projektünk a „Tantárgyakon átívelő tehetséggondozás” nevet viseli, pályázati azonosítószáma: 2018-1-HU01-KA101-047385.

Iskolánkban magas színvonalú oktatómunka folyik. Intézményünk erőssége a nyelv- és az informatikaoktatás. A tehetséggondozásra különösen odafigyelünk, ennek köszönhetően területi és országos versenyeken is nagyon jól szerepelnek tanulóink. Iskolai rendezvényeink és programjaink változatosak és színvonalasak; rendszeresen szervezünk sikeres téma- és projektheteket. Nagyon büszkék vagyunk Arany gála rendezvényünkre, amely program keretében a gyerekek művészeti produkcióiban gyönyörködhetünk.

Fontosnak tartjuk, hogy kollégáink külföldi tanártovábbképzéseken vegyenek részt. Szeretnénk, ha kihasználnák a szakmai fejlődési lehetőségek és képzések széles körét. Úgy gondoljuk, hogy az ő fejlődésük intézményi szinten is pozitív változásokat fog előidézni. A 21. század kihívásaival szembesülve szeretnénk iskolánk pedagógiai munkáját megújítani és modernebb oktatási módszereket beépíteni mindennapjainkba. Az IKT eszközökkel támogatott projektjeink számát szeretnénk megnövelni és a nemzetközi együttműködés kialakítását is különösen fontosnak tartjuk. Elkészült intézményünk európai fejlesztési terve, melyben részletesen leírjuk szükségleteinket és terveinket a minőségfejlesztés és nemzetközisítés terén. Stratégiánkban kifejtettük, hogy hogyan építjük be a projektben részt vevő munkatársak által megszerzett kompetenciákat és tapasztalatokat oktató-nevelő munkánkba.

Négy munkatársunk utazik angol nyelvterületre 2018 nyarán Dublinba, a Centre of English Studies tanártovábbképző tanfolyamaira. Mindannyian elhivatottak, kreatívak és felelősséget éreznek szakmai fejlődésükért.

A projektkoordinátori feladatokat Baranyi Erika matematika, informatika és angol szakos tanár látja el. Ő a „Content and Language Integrated Learning for Teachers of Other Subjects” című képzést pályázta meg. Tanfolyamválasztásában szerepet játszott, hogy informatikát angol nyelven is tanít.

Kocsisné Szalay Emőke – tanító és angol szakos kollégánk – az „English for Teachers – Methodology and Language Development” című képzést pályázta meg.

Bojeczánné Vágó Veronika – matematika-technika szakos munkatársunk – a „Further Professional Development Course: Blended Learning” című képzést pályázta meg.

Bodnár Gabriella – tanító és természetismeret szakos kolléganőnk – pedig a „Further Professional Development Course: Language Development” című képzést pályázta meg.

A tanfolyamok részletes tematikája, felépítése teljes mértékben megfelel az intézmény igényeinek.

Projektünknek három fő része van. Ezek a következők: előkészítő, mobilitás kivitelezése és befejező/nyomonkövetési.

Az előkészítő szakaszban megtörténik a résztvevők kiválasztása, a pályázatíráshoz szükséges információk, ötletek és dokumentumok begyűjtése és elkészül a projekt ütemterv. Végül a kész pályázatot elektronikusan benyújtjuk.

A mobilitás kivitelezése szakaszban gyakorlati és logisztikai teendőket végzünk. Megvalósul a résztvevők idegen nyelvi, szakmai és kulturális felkészítése, majd elvégzik a kiválasztott kurzusokat. Ismereteket és tapasztalatokat gyűjtenek. Napi szinten tartják a kapcsolatot küldő intézményükkel.

A befejező/nyomonkövetési szakaszban végrehajtjuk a mobilitások után tervezett feladatokat. Megvalósul a projekt eredményeinek terjesztése.

A projekt rövid- és középtávú célja a projektben résztvevő pedagógusok idegen nyelvi kommunikációjának és interkulturális kommunikációs készségük fejlesztése, valamint szakmódszertani megújulásuk és a tudásmegosztás. A projekt hosszú távú célja nemzetközi stratégiai partnerség kialakítása eTwinning segítségével, mely hozzájárul az intézmény fejlődéséhez és vonzóbbá tételéhez.

The Hungarian Gyöngyösi Arany János Primary School submits a School Education Staff Mobility application organized by the European Committee in 2018. Our project title is “Talent Management Across Subjects”. Our teaching staff does prominent educational work. We lay emphasis on teaching foreign languages and ICT. We attach special importance to talent management; our talented and gifted students participate in regional and nation-wide competitions with very good results from each subject. We have got high quality and diverse school programmes: our topic and project weeks are organised regularly with big success and we are very proud of our Arany Gala, in the frame of this show we can admire our children’s artistic performances.

We focus on teacher training courses in Europe, and we highly support it. We would like our colleagues to take advantages of the opportunities to gain experience and skills by studying abroad through Erasmus+. We think their professional development will cause positive changes at institutional level.

Facing the challenges of the 21st century, we would like to reform the educational practice of our school and enrich our daily routine teaching with modern methodology and increase the number of our ICT-aided projects; making international relationships are essentially important to us.

We created our European Development Plan, in which we describe the plans and needs in terms of quality development and internationalisation in detail. We explain in our strategy how we will integrate the competences and experiences acquired by staff participating in the educational and teaching work.

Four of our colleagues are going to travel to an English-speaking language area in the summer of 2018, to Dublin, for the Teacher Training Courses of Centre of English Studies. All of them are accurate, creative and take responsibility for their career development.

Baranyi Erika, who is a teacher of Maths, ICT and English language, carries out the project coordinator’s tasks. She is going to take part in the “Content and Language Integrated Learning for Teachers of Other Subjects” course. Her choice was determined by the fact that she teaches ICT in English.

Kocsisné Szalay Emőke is a primary school teacher, and a teacher of English language, is going to take part in the “English for Teachers – Methodology and Language Development ” course, Bojeczánné Vágó Veronika – a teacher of Maths and DIY – is going to take part in the “Further Professional Development Course: Blended Learning” course and Bodnár Gabriella – primary school teacher and a teacher of Science – is going to take part in the course called ”„Further Professional Development Course: Language Development ”. The detailed description of the courses is in harmony with the needs of our institute.

Our project has three main sections: preparation, main activities and follow-up.

In the preparation section we set up the project team, obtained the necessary information, ideas and documents for the application writing. We created the project schedule. In the end we submit the application electronically.

In the main activities section we do practical and logistic tasks. We carry out the foreign language, professional, social and cultural preparation for the trainings. Our four colleagues attend the chosen trainings in Dublin. They collect experience and skills. They get in touch with their home school, and prepare an electronic daily blog about their professional development.

In the follow-up section we carry out the tasks planned after the mobility, and we realize the dissemination of projects’ results.

The short-term and the medium- term goals of the project are to improve the participants’ communication in foreign language as well as their intercultural competence, to renew their teaching methodology and to share the acquired knowledge. The long-term goal is to establish international strategic partnerships and as a result, it will ensure the development of the institution and make it more attractive and popular.


2017/2018 Nyertes Erasmus+ pályázatunk

erika-es-emoke-angliaban.webnode.hu

Tájékoztatás / Disszemináció képekben:

Nyertes Erasmus+ KA1 mobilitási pályázat a Gyöngyösi Arany Jánosban (2017-1-HU01-KA101-035371)

Két angol szakos tanárunk Erasmus + mobilitási projektben vesz részt az Európai Unió támogatásával. Mindketten két héten keresztül az észak-angliai Anglolang Academy School of English Scarborough nevű iskola ösztöndíjas tanulói lesznek 2017 nyarán.

Fontosnak tartjuk, hogy kollégáink külföldi tanár-továbbképzéseken vegyenek részt, hiszen szakmai-módszertani megújulásuk várhatóan pozitív változásokat fog előidézni iskolánk életében. Az oktatásban bekövetkező gyors változásokat nyomon kell követnünk és folyamatosan meg kell újulnunk, hogy versenyképességünket meg tudjuk őrizni.

A projekt középpontjába a 21. századi Z generációs diákok motiválását és széleskörű kompetencia- és személyiségfejlesztését helyezzük a modern technika nyújtotta lehetőségek minél nagyobb bevonásával. Tanulóinkat olyan feladatokba szeretnénk bevonni, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy tudásvágyukat kielégíthessék, átélhessék a jól végzett munka örömét és az alkotás izgalmát is megízlelhessék.

Céljaink megvalósulásához a kulcs a pedagógusok kezében van, hiszen ők fogják ezeket a folyamatokat beindítani és a gyerekek tanulását irányítani, s ellenőrizni.. A kiválasztott külföldi kurzusokon tanultak a fenti célkitűzések megvalósításában nagy segítségünkre lesznek.

A projekt rövid- és középtávú célja a projektben résztvevő pedagógusok idegen nyelvi kommunikációjának és interkulturális kommunikációs készségük fejlesztése, valamint szakmódszertani megújulásuk és a tudásmegosztás iskolánkban és a tankerületen belül. A projekt hosszú távú célja nemzetközi stratégiai partnerség kialakítása, mely hozzájárul az intézmény fejlődéséhez és vonzóbbá tételéhez.

Kocsisné Szalay Emőke a „Language & Methodology for Teachers of English ” című mobilitáson fog részt venni. Meglévő módszertani, kulturális és nyelvi ismereteit fogja kibővíteni.

Baranyi Erika tanárnő az „Effective Use of Technology in Teaching” továbbképzésén vesz részt. A digitális pedagógia lehetőségeinek alaposabb megismerését várja, illetve szeretné integrálni azokat mindennapos tanítási gyakorlatába.

Gratulálunk kollágáink sikeres pályázatához, s az abban foglaltak megvalósításához sok erőt és kitartást kívánunk nekik!

The Hungarian Gyöngyösi Arany János Primary School takes part in a School Education Staff Mobility application within the confines of Erasmus+ programme in 2017. Our project title is “Trainings in Oxford for Modern Teaching”.

Our teaching staff does prominent educational work. We focus on teaching foreign languages. Our talented students participate in regional and nation-wide competitions with very good results from each subject. We have got high quality and diverse school programmes.

We attach importance to teacher training courses in Europe, and we highly support it. We would like our colleagues to take advantages of the opportunities to gain experience and skills by studying abroad through Erasmus+. We think their professional development will cause positive changes at institutional level.

We have to follow the fast changes in the education system and renew continuously to keep our competitiveness. We created our European Development Plan, in which we describe the plans and needs in terms of quality development and internationalisation in detail. We explain in our strategy how we will integrate the competences and experiences acquired by staff participating in the educational and teaching work.

Two of our colleagues are going to travel to an English-speaking language area from 14 August to 25 August in 2017. Both of them are going to study at Oxford British Study Centres for two weeks.

Baranyi Erika, who is a teacher of Maths, ICT and English language, carries out the project coordinator’s tasks. She is going to take part in the “Technology in the ELT classroom” course. Her choice was determined by the fact that she teaches ICT in English.

Kocsisné Szalay Emőke is a schoolteacher and a teacher of English language is going to take part in the “Primary Methodology and Language” course. In her course choice she took into consideration that she teaches children mostly aged 6-11 and she would like to explore new materials and resources for younger learners.

Both colleagues are accurate, creative and take responsibility for their career development.

Our project has three main sections: preparation, main activities and follow-up.

In the preparation section we set up the project team, obtained the necessary information, ideas and documents for the application writing. We created the project schedule. In the end we submitted the application electronically.

In the main activities section we do practical and logistic tasks. We carry out the foreign language, professional, social and cultural preparation for the trainings. Our two colleagues attend the chosen trainings in Oxford. They collect experience and skills. They get in touch with their home school, and prepare an electronic daily report on their professional development.

In the follow-up section we carry out the tasks planned after the mobility, and we realize the dissemination of projects’ results.

The short-term and the medium- term goals of the project are to improve the participants’ communication in foreign language as well as their intercultural competences, to renew their teaching methodology and to share the acquired knowledge. The long-term goal is to establish international strategic partnerships and as a result, it will ensure the development of the institution and make it more attractive and popular.

“A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.”