A vírushelyzet miatt a szakköreink jelenleg nem működnek.

SAKKPALOTA szakkör – 2. osztályosok részére

Polgár Judit sakkvilágbajnok által kidolgozott, nemzetközi és hazai díjakkal kitüntetett Sakkpalota módszerére épülő szakkör, amely érdekes feladatokkal, elméleti, gyakorlati és játékos módszerekkel tanítja meg sakkozni a diákokat. A sakk szimbólumrendszerén keresztül a gyerekeknek könnyebben megy a számolás, megismerik a sor és az oszlop fogalmát, megtanulnak síkban és térben tájékozódni. A Sakkpalota lakóiként fejlődik szókincsük, szövegalkotó képességük, képzeletük, memóriájuk. A technikai munkákban való részvételük segíti a finommotorika és a monotóniatűrés képességének erősödését.


PALETTA – rajz- és festőszakkör 2-5. osztályosoknak

Tematikája: ismerkedés a színekkel, formákkal, kompozíciókkal, képzőművészeti technikákkal. Színkeverési gyakorlatok, illusztrációk, élmények vizuális megjelenítése. Rajzpályázatokra készülés.


JÁTSSZUNK MATEMATIKÁT GEOMATECH PROGRAMMAL! – szakkör 2-4. évfolyam számára

A foglalkozásokon kiemelten a matematikai, informatikai és számítógépes kompetenciák fejlesztése kerül előtérbe.


ZOO szakkör – 3-4 osztályosoknak

Napjainkban a természetvédelem, a környezettudatosság kiemelt szerepet kap az oktatás és a nevelés területén, a tudatosságra nevelés részét képezi. Ezért is hirdetjük ezt a foglalkozást. Ennek keretein belül várjuk a gyerekek jelentkezését a szakköre, ahol a hat földrész legérdekesebb állatait és azok életmódját ismerjük meg játékos formában. Kutatunk, mozgunk, vizsgálunk, kézműveskedünk.


KÍVÁNCSI FÁNCSI szakkör – 2-3. évfolyam számára

Ezeken a foglalkozásokon a természetben, tudományban illetve a környezetünkben található érdekességekkel ismerkedhetnek meg a gyerekek. Változatos módszerekkel: interaktív anyagok, kutató munkák, kísérletek és manuális tevékenységek alkalmazásával történik a tanulók tevékenykedtetése.


PROGRAMOZÁS LOGO NYELVEN – szakkör 4. évfolyamra

A gyerekek a programozás során algoritmusokkal, algoritmikus gondol-kodással ismerkednek meg. A jövő kis informatikusait készítjük fel.


KÉZMŰVES szakkör – 5-8. osztályos tanulóknak

Ajándékozzunk saját készítésű meglepetéseket szeretteinknek, barátainknak! Kalandozzunk napjaink népszerű, kreativitást igénylő, kézügyességet fejlesztő módszereinek világában! (quilling, papírgyöngy)! De ne feledjük hagyományainkat se, ahol a népi technikákkal ismerkedünk (fonás, körmöcskézés, csuhé, gyöngyfűzés, tojásfestés, kosárfonás, nemezelés). Erről szól a felsősök számára meghirdetett délutáni „mókázás”!


PANTOMIM szakkör – 5-8. osztályos tanulóknak

A szakköri foglalkozásokon a tanulók megismerkedhetnek ezzel az ősi, és ma már önálló, elismert művészeti ággal. Az órák első felében a klasszikus testtechnikát gyakorolják a tanulók (lásd falazás, kötélhúzás, járás stb.), a második felében pedig a drámai rögtönzést tanulják a mindennapi életből vett kis helyzetgyakorlatok, és karakterformázások segítségével. A szakköri foglalkozásokon – melyek rendkívül jó hangulatúak – sor kerül tréfás jelenetek megtanulására, melyeket a gyerekek zenei aláfestésre némajátékkal adnak elő.


DARTS – szakkör 4 -5. éfolyamosoknak

A szakkör szabadidő hasznos eltöltésére, valamint a matematikai és a koncentrációs képességek fejlesztésére jött létre: „Koncentráció, pontosság, matematika, avagy a magyarok nyilai újra szállnak” címmel. Iskolai bajnokságot is szervezünk.


RENDSZERGAZDÁCSKA szakkör – 5-8. osztályos tanulóknak

A gyerekek megismerkednek a rendszergazda munkájával: Számítógépek hardver szerelési ismereteivel, szoftver- és operációs rendszerek telepítésével különböző eszközökre, felhasználói konfigurálással, biztonsági mentésekkel. Gyakorlati ismeretek: hálózati kábelek szerelése, tesztelése.


MODERNTÁNC szakkör – 5-8. osztályos tanulóknak

A táncok alapjául a jazz-balett technika szolgál, de a szakkör nyitott más modern technikák felé is. A koreográfiák összeállításánál törekszünk arra, hogy műsorszámaink változatosak, más-más stílusúak legyenek. A táncgimnasztika alapgyakorlatainak pontos elsajátítása mellett fontos a helyes testtartás tudatosítása, a törzs-és lábizomzat erősítése. A táncmozdulatok tanulása közben fejlődik a gyerekek mozgáskoordinációja, ritmusérzéke, érvényesül a mozgás esztétikai nevelő értéke.


FELVÉTELI ELŐKÉSZÍTŐ MAGYARBÓL – 7. és 8. évfolyamosoknak

A foglalkozások a központi írásbeli felvételire készítenek fel magyarból. Átismétlése a legfontosabb elméleti ismereteket, amelyek szükségesek a feladatsor eredményes kitöltéséhez; gyakoroljuk a gyorsabb munkavégzést az online tesztkitöltésekkel. A szóbeli elbeszélgetésre szituációs gyakorlatokkal készülünk. Két félévre tervezett a 7-8. évfolyamosok számára: – az I. félévben a 8. évfolyamnak; a központi írásbeli felvételi után még gyakorlunk a szóbelire próbafelvételi „rendezésével”; – a II. félévben indulnak a foglalkozások a 7. évfolyamosok számára. Ekkor kezdjük az elméleti ismeretek felelevenítését és a tesztek kitöltését. Akik már hetedikesként jártak, azoknak érdemes a következő tanév elején folytatni nyolcadikosként, s így lesz egy kerek év a felkészítés.


ATLÉTIKA szakkör – 5-8. osztályos tanulóknak

A foglalkozás célja, feladata:

Lehetőség biztosítása a 5-8. osztályos tanulók mozgásigényének kielégítésére a testnevelés órákon kívül.
Alapképességek fejlesztése az atlétika speciális mozgásanyagához, valamint a testnevelési játékok gyakorlása, közösségépítés, szabályok alkalmazása, betartása. Szabadidő hasznos eltöltése.
A cél elérése érdekében képezze, fejlessze tanulóink:
– sokoldalú mozgásismereteit
– koordinációs képességeit
– állóképességét, erejét, gyorsaságát, rugalmasságát a megfelelő speciális gyakorlatokkal
– labdás és egyéb szergyakorlatokkal fejlesszük a tanulók ügyességét
– a szabályok (magatartási, játék) alkalmazása és betartása, ezáltal önfegyelem fejlesztése
– együttműködési készség kialakítása a csapattárs v. ellenféllel szemben, azok eredményeinek tiszteletére tanítsuk.
– kerüljék a szándékos durvaságot, törekedjenek a sportszerű magatartásra
– egészséges életmódra nevelését, higiénikus szabályok betartását,
– nyújtson sikerélményt.

A foglalkozások tartalma, mozgásformái:

– speciális előkészítő gyakorlatok (ugrókötél, zsámoly, KTK szerek alkalmazásával)
– célgyakorlatok
– alapvető atlétikai számok /kislabda-hajítás, távolugrás, futás) gyakorlása, technikai alapjainak elsajátítása
– a kézilabda alapvető technikai elemeinek elsajátítása, azok játékban való alkalmazása.
– labdás játékok, fogójátékok, egyéb testnevelési játékok (különösen a körükben kedvelt röplabda)


JÁTSSZUNK FIZIKÁT! – szakkör 7. évfolyamnak

Kísérletek összeállítása mindennapi, akár a háztartásokban is megtalálható eszközök segítségével a tananyaghoz kapcsolódóan és azon túl. Korosztálynak megfelelő, egyszerű, látványos kísérletek összeállítása, megvalósítása, ami a tanóra időtartamába már nem fér bele, de szemléletességével és magyarázatával alátámasztja és kiegészíti az ott tanultakat. Cél: a kísérletezésen keresztül a fizika megszerettetése, a mindennapi problémákra fizikai jellegű magyarázat keresése.


SZERETEM A MATEMATIKÁT! –szakkör 7. és 8. évfolyamnak

Kompetenciaalapú, sikerorientált előkészítő a központi írásbeli matematika feladatsorának minél jobb megírása érdekében. Az általános iskolában tanultak összegző, kompetenciaalapú ismétlése, a központi matematika felvételire való felkészítés. A térbeli látásmód fejlesztése; a mindennapi problémák logikai, matematikai megoldásának alkalmazása. Az általános iskola –középiskola zökkenő mentesebb átlépésének elősegítése a matematika-logika, kompetencia mentén.


KI MINEK MESTERE? – szakkör 5-8. osztályos tanulóknak

A szakkörön a fa, fém és műanyagipar, valamint az elektrotechnikai iparágakban alkalmazott eszközök, műveletek megismertetése történik. Célunk a hozzájuk kapcsolódó szakmák iránti érdeklődés felkeltése, azok megismerése – kiemelten a hiányszakmákra tekintettel – önismereti foglalkozásokkal kiegészítve, mely kiállítással zárul. A szakkör segíti a pályaválasztást. Felvesszük a kapcsolatot a szakképzési centrummal, a helyi szakgimnáziummal iskolalátogatás keretében.


ROBOTIKA – szakkör 5-8. évfolyamosoknak

LEGO eszközökkel alap robotok megépítését követően egyedi tervezésű szerkezetek kialakítása, ami a programozási alapismeretek megszerzésén túl már a logikus gondolkodást, technikai érzéket is fejleszti. Ennek a szakkörnek a kapcsán lehetőség lenne még a National Instruments céggel való együttműködés, mentor programjukba való bekapcsolódás, amellyel a műszaki, informatikai oktatást támogatják.